Pipleksaker ute på fältet ??



Musjägaren Hilda 12 år



Vi var då borta 5 dagar i Tallin och Sofie samt Christoffer var hundvakter.

Hela flocken med hundvakterna var ute på långpromenad ner mot Gränby o 4H. Jag brukar själv gå
dit för där kan hundarna rusa och springa hur mycket som helt. Stora fält. Ingen trafik.

Alla kutade runt och Hilda (12 år) går mest och snokar i lugn och ro. Där hör Sofie ett pipande..

Tänk att Hilda har hitttat en pipleksak här ute på fältet sa S till C. Konstigt ställe...

Hon gick fram till Hilda..det var ingen pipis utan en mus som Hilda höll på att tugga på..

Helt fucking makalöst!! En 12,5 årig hund..hon har ALDRIG gjort så förut.

Tur att det inte var jag som upptäckte detta. Dåndimpen vore bara förnamnet. Alla som känner
mig vet att jag är extremt mån om alla djur.

Musen är i mushimlen och Sofie vågade knappt berätta det för mig. När jag själv kan gå på fältet
igen så måste jag hålla koll på musjägaren..accepterar inget sådant beteende.

Nu tar det minst 6 veckor innan jag kan traska på fältet eftersom jag är gipsad och sitter i rullstol.


Dagens visdomsord: allt som piper och låter är inte alltid en pipleksak!




Kommentarer
Postat av: Mia

Usch, vad äckligt!!! Myrra tog en i munnen som hade gömt sig bakom vedlåren förra vintern. Hon tuggade dock inte på den och släppte den då jag hysteriskt skrek NEEEEEEEJ!!! Kunde plocka upp den i en glasslåda och ta ut den igen. Tror den var okej men aningen chockad kanske...

2010-05-05 @ 21:13:32
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0