Kan man ha det så här bra???

Sitter här o reflekterar över den sista veckan som gått..

Har ej varit så duktig och skriva men ibland har man bara inte tid..av någon konstig anledning. För att summera vad som hänt sedan sist.

Min käre man Gunnar åkte till Gävle i torsdags kväll för att tillbringa sin helg med att hjälpa sina gamla föräldrar att flytta från ett hus till lägenhet. Mamma är 83 och pappa Knud är 94 år..Nu var det dax..man skall kunna njuta på sin ålders höst utan att behöva slita med ogräs i 1000 m2 trädgård, snöskottning mm.

Gunnar, hans bror Eric m sambo o son hjälpte till också. Allt flöt på och alla var mycket duktiga.. men problemet var att Gunnars mamma ej riktigt föstod att man kan ej ta med sig ALLT från 240 m2 till lägenhet på 68 m2..

Erikshjälpen i Gävle har fått mycket och det känns bra att man bidrar till något bra. IB fick en chinamatta och 3 kastruller bl.a. Vår dotter fick 2 fina skinnfåtöljer som ej fick plats. Det var hon tacksam för eftersom hon tidigare fått soffan.

Min underbara mamma Ann-Britt ställde upp med husrum till G och naturligtvis god mat och en liten gingrogg efter en slitsam dag.

Jag skulle naturligtvis vara sååå duktig och trimma hundar mm men därav blev intet. Hur fort dagarna flyger iväg. Det löftet jag höll till mig själv var att mysa själv och med hundarna. Lagade ingen mat utan levde på lite spagettirester, fetaostsallad , kräftstjärtar med vitlöksbröd o ägg.. Mums fillibabba!!

I alla fall hade jag o hundarna det mysigt o lugnt hela helgen. Flaggade t.o.m till vår dotter att jag ej ville ha något besök..vilken hemsk morsa jag är ..fniss.. nej jag bara talade om hur jag ville ha det..Ville ej laga mat eller städa..

Gunnar kom hem vid 18-tiden på söndagen. Hade kört i värsta snöstormen..det första han sade: vilken tur att du ej åkte med!! du hade fått spel..så hemskt var väglaget.. tänk er själva en stor tung Mercakombi svajade och gled i modd trots en hastighet på 70-80 km/tim.

Fick 3 fina kastruller o en chinamatta som sagt var..Skönt att allt gick bra.. javiss jag städade som en liten idiot på eftermiddagen.. men inget trim

Kände att mina skär till trimmaskin var slöa så jag postade dom till den bästa sliparen, Parma,..ok mina doggar får se ovårdade ut denna veckan med..vill ha bra grejor att jobba med..

Jo, detta med att ha det bra..suttit med en av mina närmaste vänninor i telefonen både igår måndag och idag tisdag i flera timmar.. vi har vädrat olika saker, händelser och delat med oss av vår syn på livet både ur mänsklig -och hundsynvinkel..

Trodde aldrig i min livligaste fantasi att vi skulle bli så tajta..tack Tina Wedholm att du finns! Önskar att alla kunde ha en sådan relation med en vän..kunna utbyta erfarenheter i stort och smått. Har flera mycket nära vänner som jag värdesätter högt både inom och utom hundvärlden..ni vet själva vilka ni är för jag brukar tala om hur mycket ni betyder för mig..

Svårt att börja rabbla namn för någon kan känna sig förbisedd utan att jag menar det..Tina, eller som jag kallar för Kattis, vi har känt varandra under väldigt lång tid..tror minst 20 år..men jag har sedan Gretas intåg i mitt liv lärt känna en kvinna som jag refererar till som min spinonementor samt en kvinna som är trots att hon är ickeseende också betyder så mycket för mig..en kunskap om hund och en livsglädje som är svår att överträffa..

Det finns många fler utanför min familj som jag vill framhålla. Personer som trott på mig trots mina svackor..

Nu känner jag mig ödmjuk inför det stora nya som ev kennel. Jag känner att jag har något att säga om hund. Människor börjar ta mig på allvar.

Förut har jag sagt: uppfödning? nej det får dom kan ta hand om för jag kan inte..

Slut med det nu!  Jag lär mig nya saker mest varje dag..är ödmjuk inför kunskapen..Som min mamma alltid säger: Kunskap är aldrig för tung att bära..

Tina W har också peppat mig att våga säga nej och vara tydlig med vad jag vill utan att vara burdus.. Börjat med detta och det känns bra.

Dagens visdomsord: det är aldrig för sent att ändra inriktning på ditt liv, eller att börja inhämta kunskap, eller att vara mycket tacksam över dina vänner som står dig nära utan att vara energitjuvar. 

Kommentarer
Postat av: Tina

Superbra skrivet IB!!! Och visdoms orden gillar jag starkt att läsa varje gång för Du skriver så väldigt bra och klokt!!!



Kram och Tack för pratstunden!

2010-03-23 @ 18:17:46
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Anki

mycket bra skrivet ib Du ska se att du kommer långt i hundvärlden. Men motgångar och framgångar går ju hand i hand men det klarar du elegant. Jag tror på dig Ing-britt.

2010-03-23 @ 18:34:00
Postat av: Mia

Vi har ju inte känt varandra särskilt länge, men på det lilla jag har att gå efter och med mina ytterst lekmannamässiga kunskaper i fråga om hunduppfödning, tror jag att det kommer att gå alldeles utmärkt. Det blir säkert svackor och motgångar ibland - så är det ju - och det är mycket jobb - men du kan ju dina saker och trägen vinner! Det ska bli väldigt spännande att följa detta äventyr!Lycka till!

2010-03-28 @ 20:51:00
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0