Det som göms i snö....

Helt slut som hundägare och människa!

Underbart med vår,sol och värme men en nackdel finns..alla skitar under snön i trädgården tinar fram...
Har hållit efter men det har ju varit en och annan snöstorm och då hinner man inte med...

I alla fall så var det dax att mocka idag och törs knappt tala om hur mycket jag har hittat.. 2 stora matkassar..

För att inte nämna alla mjukdjur och ben samt en och annan strumpa..

Mina doggar är småknäppa..dom vill ha något i munnen när dom springer ut i trädgården och inte tar dom in grejorna..gnäll och pip när leklådan är tom..

Nu ligger en del av sakerna på tork och så var det dax att släpa ut dom på nytt..

Har inte varit så aktiv i.o.m att Gunnar har bytt ut min laptop och jag har haft ganska mycket att göra men det lugnar väl ner sig så småningom..

Nu på påskdagen så skall jag ställa ut Greta, spinonen, på Lilla Stockholm..skall bli spännande.

Anmält mig till första hjälpen för hund i maj i Enköping. Ställer ut Greta dels i Sala och pi Österbybruk i maj..full fart..

Skall vaccinera henne mot rabies och leptospiros nästa vecka. Tanterna Hilda och Kajsa skall få det nya vaccinet mot kennelhosta på tisdag. Mycket effektivare än det gamla och så sprutas det in genom nosen..inga stick..

Stackars mattes plånbok..

Om vi inte höres så VILL JAG ÖNSKA ALLA EN TREVLIG PÅSK !!


Dagens visdomsord: ta vara på påsken och sitt i lugn o ro och begrunda hur bra i/vi har det !!

Kommentarer
Postat av: Anki

FN jag som ska vara vid insläppet på vår bilutställning den15 maj. Skulle så gärna åka till Sala och kolla på dig och Greta men men. Glad påsk på er och hoppas det går bra i stockholm.

2010-03-31 @ 18:59:51
Postat av: Tina

GLAD PÅSK IB!!!! Lycka till på "Lilla Stockholm", det klarar du galant!! Önskar ER en skön helg med mkt trevligheter!!! Kram Tina

2010-04-01 @ 08:33:03
Postat av: Mia

Samma här med det där att släpa ut leksaker och grejer. Myrra har ju både labbe- och njuffeblod och är alltså en "bärarhund" av stora mått. Här är ännu allt gömt eftersom det fortfarande är helt täckt med snö på gården.

Kul med alla utställningar! Heja Greta!

2010-04-01 @ 19:18:45
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0