Det händer alltid något

Idag på em när jag var ute med hundarna på promenad hände något roligt..I vår kyrkby ligger en mycket gammal vacker kyrka från 1100-talet. När jag har passerat parkeringen utanför kyrkan så släpper jag lös brudarna så dom kan springa fritt utan bilar mm.
Ok, vi gick en bit o passerade en gammal kyrkskola. Såg en tjej utanför skolan på gården med en hund. Mina tjejer såg honom också. Det sedvanliga skriket: det är bara tjejer!

Dom satte av mot hanen och han var i koppel och i andra änden stod en tjej i ca 17-18 årsåldern. Det var en blandis, typ en mix av border och kanske labbe eller flat. Mycket späd o söt..gissade hans ålder till under året. En slyngel men en mycket trevlig sådan.

Tjejen började bete sig konstigt och sade lite smådesperat: Shandy sitt,sitt..du kanske skall låta honom träffa och hälsa klart ..det var 5 tikar, lösa..han gillade dom det såg jag..Hon sa också: det är inte min hund..Jag frågade varför hon verkade rädd..inget svar.. hon fortsatte tjata sitt, sitt..

Du är fel ute sade jag..han måste träääna blev svaret. jag vidhöll min syn på saken.. då sade hon:

Du, TANTEN jag vet vad jag gör..snacka om chockad..har blivit kallad för tant för länge sedan av en 5åring..

Hon stack och jag tänkte: tur att det inte var din hund..snacka om fel ute..

Drog på munnen på väg hem: TANT !!!


Dagens visdomsord: trots att du tror dig vara 25 så kanske du är en tant i andras ögon!

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja du ib det är många många års träning som den slyngen behöver skulle jag tro. Inte är vi tanter det kan väl inte vi rå för att hon är född lite i senaste laget ha ha.

2010-03-20 @ 12:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0