Hunduppfödarutbildning

Måndag. Roligt för att på måndagarna går jag med några kompisar på hunduppfödarutbildning.
Planerar för avel på spinonen Greta.
Studiefrämjandet har den i SKKs regi eller vad man skall säga. Tack Tina Wedholm för att du tipsade mig om detta. Oavsett avel eller inte är det en mkt nyttig kus för blivande eller nuvarande hundägare. Man blir aldrig fullärd det är ett som är säkert. Börjar man som hundägare anse att man kan allt eller nästan allt då är man ute på farliga vägar. Har själv haft hund sedan januari 1980. Så lite jag egentligen vet, eller lite om mycket..
Så sant som det är sagt: kunskap är aldrig tung att bära.

Uppfödarutbildningen är uppdelad i 6 olika block: beteende, hundmat, avel, anatomi, valpning och juridik.
Man kan alla eller välja om man är intresserad av något specifikt. Jag skall ta alla block. Hundmat och avel är klara och idag börjar anatomi.
Vilket himmelrike att bara får prata hund utan att någon suckar. Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0