HALSBAND

Ringt till SKK idag o kollat upp detta elände med stackelhalsband. Anledningen var att jag fick oroande upppgifter från en kompis i Morgongåva att hennes granne använde stackel..Que.. Trodde att detta hemska tortyrredskapvar nedgrävt o borta för alltid.
När jag såg Cecar Milans program..mannen som pratar med hundar förstod jag att så ej var fallet..inte ialla fall i USA. Var o varannan "problemhund" hade stackelhalsband..pulsen steg..blev upprörd..
Skrev mail till Cecar och påtalade detta med stackel. Kan inte du som hundcoach se till att detta försvinner även från USA?
Intet svar.. Nu vet jag säkert att stackelhalsband ÄR förbjudet i Sverige..tack o lov och kollade även med Länsstyrelsen. Alla djurinspektörer har journr..ta reda på dessa o RING när ng djur mår dåligt. Hoppas min kompis ringer o räddar denna lilla amstaff från en gräslig matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0