Snart är helgen slut igen...!




Hej alla. Ja nu är en helg slut igen. Det är skrämmande så fort tiden går..

Det värsta att man är 1 vecka äldre. Har inte tid att bli äldre. Mitt liv är ju så enormt roligt och givande..

Har haft ett bra liv. Låter som jag är 90 men ibland tänker jag tillbaka på allt jag har upplevt. Rest mycket, ca 30 länder, mest i arabländer. Ibland när jag inte kan somna så räknar jag besökta länder..roligare än att räkna får..

Börjar i Norden och så går jag neråt i Europa.. Tänker på alla speciella människor jag mött, kända och icke kända. Tänker på alla djur jag har mött, min barndom som var underbar i Ångermanland.

Måste vara tacksam att jag äntligen hittat "rätt" vad gäler intresse och hundar. Har alltid älskat hundar.

När jag flyttade till Gävle med föräldrarna så gick jag ut med grannarnas hundar. Hade ingen egen..hade marsvin. Gick ut men en boxertik, Pia, och en pudel. Det var roligt och mattar/hussar var glada för all hjälp. Hände att ledig tid på Wiklunds zooaffär. Undrar ibland hur dom vågade släppa ut sina älsklingar med en 12åring..men tydligen var jag duktig. Jag skulle ALDRIG släppa någon av mina hundar på promenad med en ensam 12åring..Konstigt eller hur?

Tydligen hade jag ett medfött anlag..redan då..

Varit effektiv idag. Vaksade 7.15 och behövde gå på toa. Hundar satt i givakt trots att dom fick kvällspink 00.30. Ingen idé att sova vidare. Mockade i köket (disk) handlade ingredienser till grannens salladssås. Erbjöd mig att göra min hemliga salladssås för hon hade öppet hus idag. Eva o Janne hjälpt oss mycket så jag ville ge tillbaka. Eva blev glad. Mat färdiglagad. Väntar på Patricio som skall komma och fika.

Ordnat boende i Visby i mitten av augusti. Skall ställa ut Greta och samtidigt passa på att besöka Fårö/Sudersand. Bodde där i 16 somrar med mamma o pappa.

En skön och underbar helg med andra ord. 2 nytrimmade hundar..vad mer kan man begära. Säkert en bra deckare på tv ikväll.


Dagens visdomsord: nytrimmade hundar, god mat, fintväder, underbara vänner. Begär inte mer utan njuut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0