Påsken

Nu börjar jag tro på media som säger: påskkärringarna är en utdöende ras !!

Inte en enda påskkärring har knackat på i år och inte förra året för den delen.. Hade bullat upd med mycket godis och småmynt.. Blev faktiskt lite ledsen i ögat för jag gillar när dom kommer med sina små hemgjorda teckningar och röda kinder.

Tänkte på när jag var ca 11 år och hade flyttat till Gävle..Vi bodde i ett stort hus som var ett helt kvarter..55 lägenheter. Ett mecka för godissugna påskkärringar.. business was good..vi fick gå hem och tömma våra korgar och kaffepettrar..

Hade man för mycket i kaffepannan var det inte bra utan det skulle se ut som vi var arma barn.. Ock vill bara säga: fy f-n för tanter som gav en skrumpna äpplen..ingen frukt alls ville vi ha!!

Godis och en och annan krona var toppen..

Varför kommer inga ungar på idén att gå påskkärring nu då? Min mamma bor kvar i samma hus som vi gick påskkärringar. Igår kom en liten påskkärring till henne. Mamma gav henne 2st 10kronorsmynt och lite godis..Idag ringde en annan påskkärring ( en kille) på.. verkade vara i samma familj..

Ungar är inte dumma..Han tog samma chans som lillasyster och naturligtvis fick han samma som lillasyster..Man kan ej skilja på barn. Det är ej schysst.

Nu får man väl mugga i sig allt snask själv.


Dagens visdomsord: stäng av ungarnas datorer och tvspel och sminka dom och en spark i röven..frisk luft, social gemenskap och lite  godis som lön för mödan..

Kommentarer
Postat av: Mia

Tja, här kommer inga små påskkärringar heller men vi bor ju mitt i skogen förstås. Lika bra för då får man allt godis själv haha!

2010-04-03 @ 22:26:51
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/
Postat av: Rose-Marie med ESSingarna

Grattis till Gretas framgångar i vänstervarvet.

2010-04-06 @ 13:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0