Min tand är lös och nu är jag en tandlös tös !

Hej alla glada.. har varit så upptagen med utställning och trim mm. så jag har ej haft tid att skriva men skall bli bättre på detta.

LOVAR !!

Var ute i solen igår med hundarna. Såg tussilago och en snöhög. Fåglarna kvittrade.. Det ÄR vår nu..Yipee. En nackdel dock.
Fönstren samt skåpluckor är ej sig lika..Varför??? Jo, alla hundloskor mm syns såå tydligt nu. Antar att vi alla djurägare upplever samma panik..jag har lärt mig att blunda..det blir nog råd med detta också så småningom.

Åter till promenaden. Gick ner till 4H gården och hundarna fick verkligen springa och sträcka ut på fälten. Torrt var det också..helt enkelt underbart. Tränade lite inkallning med först och främst Greta. Funkade ganska bra.

På väg tillbaka så träffade vi en 1årig cockerspanielpojke. Trevlig och mycket söt..vältrimmad. Greta var överlycklig. En jämngammal kompis!

Stod o pratade matte och jag. Så nosade cockern på Signe ( den yngsta springern). Fräääs..surkärringen fräste till så det stod härliga till..den lilla cockern skrek av skräck. Lugn sade jag till matte..han blev bara rädd.

No problem at all! Trevligt med sansade hundägare.

Signe smackade och slickade sig om munnen..konstigt beteende tyckte jag så jag tittade efter. Blod!! Vad f-n är detta?

Han bet ju inte Signe så vad är detta?

Upp med läppen och hittade en glugg. En framtand längst fram i överkäken var borta (tror dom heter insesiver).
Hon måste ha slagit i cockerns tänder eller käken. Ja säger då det. Vi har aldrig långtråkigt.

Helt ok efter ett litet tag. Jag tycker hon ser ut som en ettakladdare..det betyder en förstaklassare ca 7 år..


Dagens visdomsord: Man får och förlorar. Får sinnesro i vårsolen och tappar en tand. Give and take !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0