Veckan som gått 22/2 - 27/2 2010

Hade egentligen en sak inbokad varje dag denna veckan men det blev ej så i slutändan..

Måndag: skulle normalt haft uppfödarkurs men så blev det trassel med vår kursledares valpning..

Tisdag: skulle hjälpa min kompis Inger med trimning av hennes springer Maja..alldeles för kallt..hon får behålla extrapälsen lite till för annars fryser hon.

Onsdag: Greta vaccinerades hos veterinäs Niklas Hellström..skulle ta rabies men när jag tog fram hennes stamtavla så slog det mig att 1års vaccinationen måste vi ta..kunde ej ta båda samtidigt ( vet sade så) så valet föll på 1års vaccinationen. Viktigast eftersom jag skall ställa ut på påskdagen..

Var ute på promenad i det vackra vädret..träffade Leon en bullmastiff som blev överlycklig när han fick träffa alla mina brudar..så överlycklig så att han pinkade in sitt revir..på mina skor o byxor.. en jättepöl..tur att jag hade svarta byxor..ja ja det är sådant som händer när mina vackra flickor träffar slynglar..

Torsdag: Greta fick ta sitt första hundsim på sitt 5-kort..matte hade ej råd med 10 kort..5 kort kostar 1250:-..aj aj vad det sved i plånboken men jag ville verkligen det..listade ut att jag har tid kvar när Greta simmat..man får starta lite försiktigt..tar med blandisen Irma någon gång....hon älskar att simma och ev Signe för att prova..
Kajsa hatat det..provade för några år sedan..

Var till Adersson & Tillman och köpte en stack med märgben..köper till kompisar bl.a till Ebba min omplacerade springer..matte och Ebba blir såå glada när jag fixar det..

Fredag:  Till Ica Kvantum för sedvanlig inhandling av helgens mat..det blir mexikansk kycklinggryta ( se recept på min hemsida sedan www.ibizz.se) samt porterstek..ja inte kommer Gunnar och Sofie att svälta ihjäl..


Mycket av min tid denna veckan har åt till att fundera över vad jag gör, vilka mina vänner är, vilka som ALLTID räknar med att jag skall fixa allt..

Förra veckan var jag verkligen uppe i varv..dels detta med att försöka skriva på Facebook, bloggen och hemsidan..vill att det skall hända något där och att mina trogna läsare får sig något till livs med jämna mellanrum..

Sedan ägnade jag mycket tid i telefonen med att fixa flytt av trygghetslarm, vanlig telefon mm till Gunnars föräldrar som skall flyta från hus till lägenhet..

Ibland blir det bara för mycket..känns som att jag ofta och jämt skall fixa saker..visst mitt fel som inte säger nej men nu jobbar jag på det..

Vänskap och att hjälpa varandra skall vara en 2 way kommunikation inte bara åt ett håll...

Visst hjälper jag mina innersta/närmsta vänner men jag vet att dom hjälper mig när det kommer till kritan..det är dom som aldrig hör av sig eller hjälper till som jag måste vara observant på..


Dagens visdomsord: Sköt om dina nära och kära, var observant på dom som bara stjäl din energi !

Kommentarer
Postat av: Tina

Klokt tänkt IB!!!!



Man skall tänka till ibland och fundera, sådant är bra ibland men kan också smärta.



Jättefina bilder på bloggen om hundarna i soffan, gretas puss till Vet Niklas! Härligt!!!



Ta vara på Dagen och njut av stunden!!!



Kram Tina

2010-02-27 @ 09:52:32
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Mia

Ett mycket bra visdomsord tycker jag!

Märgben skulle jag behöva få tag på också. Frysta sådana - inte de där med en massa grejs i för dom får jyckarna här ont i magen av. De sålde här i Tierp förr men nu har jag inte sett några på ett par år tror jag.

2010-02-27 @ 17:29:20
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0