Var är Kajsa?

Trodde att det var lite lugnt med " små äventyr " i vår hundfamilj..ok det är bra att det händer lite
ibland för annars har jag inget att skriva om:

Så här utspelade sig den mkt lilla sista incidenten..

Eva, grannen ringde häromkvällen och undrade om jag hade burksvamp..hade glömt det när hon handlade.
Tror inte det, för jag använde svamp i söndags till pasta carbonara..men jag tittar..

Grävde igenom mitt fullproppade skafferi..inte en burk..men kanske i förrådet..

Förrådet är en tillbyggnad utanför vårt hus men jag måste gå ut och låsa upp mm..

Ut o letade..hittade bara servetter,ljus mm och ingen svamp..

Det var det. Skulle ge hundarna lite godis i form av julskinkbitar som jag hade tinat upp..Alla samlades
runt mig..kände mig som Jesus med de 5 apostlarna..

Nej det var bara 4 ..Kajsa matvraket som aldrig lämnar min sida var inte där..hon följer med mig överallt..
glöm stängd toadörr..alla skall vara med och då speciellt tuggummivarianten Kajsa..

Kajsa ropade jag..mat och ingen Kajsa!! Letade överallt..ute i trädgården, ute framsidan, tvättstugan, toan.

INGEN KAJSA.. vad nu då??

Funderade..och kom på förrådet ute då? Hade låst och släckt efter mig när jag var där för 20 min sedan..

Öppnade dörren..javisst Kajsa satt där och viftade på svansen och var glad..

Hon hade följt mig och inte hade jag märkt den..var koncentrerad på att leta svampburkar..

Vilken tur att jag skulle ge dom lite godisskinka annars hade det kunnat gå flera timmar innan jag upptäckte
hennes "fängelse". Hon skäller sällan utan bara krafsar när hon vill ut/in..det var 2 stägda dörran emellan oss.


Dagens visdomsord: kolla alltid tomma utrymen innan du släcker och låser !

Kommentarer
Postat av: Anki

Så synd om Kajsa. Att matte glömde henne i förådet. Men om hon stannade lite till, så skulle kanske hitta en svampburk. ha ha. Skojade bara. Kram Anki.

2010-02-18 @ 18:26:25
Postat av: Anonym

Så synd om Kajsa. Att matte glömde henne i förådet. Men om hon stannade lite till, så skulle kanske hitta en svampburk. ha ha. Skojade bara. Kram Anki.

2010-02-18 @ 18:27:10
Postat av: Rose

Oj tur inte Kajsa fick cellskräck i mörkret.

O vilken tur att det var godisdags så hennes frånvaro märktes. Kram rose

Postat av: Rose-Marie

Har matte glömmt ordspråket.

Nära, närmare, springer..........



Ha det så bra / Rose-Marie

2010-02-21 @ 10:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0