Lite allmänna funderingar o vad som hänt i helgen




I fredags kom Sofies kille, Christoffer, och hälsade på från Tyskland. Han går på universitet i Hamburg.

Dom träffades för 1 år sedan och är suuuperkära.jag tror att förlovning, bröllopsklockor mm inte alls är långt borta. Dom träffades i München för 1 år sedan.

En 100 poängare är han verkligen. varm, snäll, underbar mot hundarna, snygg också..

Tittade förbi ett tag på fredagskvällen men ville hem och umgås..slaska mule säger jag.. Lördagen kom
med kyla och blåst..som tur är så är Gunnar så snäll så han tar hundarnas rastning på helgerna. I gengäld
är jag kocka..bra byte tycker jag..får vila mitt onda knä.

Chattade en del och fick väldigt tråkiga nyheter från vår lärare på hunduppfödarutbildningen..hon har en
dobermannkennel. Väntade en stor kull i fredags den 19:e men något gick snett och det blev akutsnitt..
Fick mer info igår och hon sade att tillståndet var kritiskt för tiken..förlorat mkt blod och fick antibiotika
och smärtstillande. Det blev 4 valpar..vet ej varför det inte blev fler ..hon trodde över 10 st..kanske dom andra
var döda...1 valp dog i söndags så nu är det 3 kvar..

Tänder ljus och sänder en tanke till henne och den som råder över oss: Låt tiken och de kvarvarande valparna överleva..

Spinonen Greta fyllde 1 år i lördags..Matte kokade en stor fin kyckling med morötter som födelsedagsmiddag..
bra att koka för det blir mindre fett..

Tittade på, den vad jag anser vara en usel, Melodifestival..tittade bara lite och sedan tröttnade jag.. Hade svårt att samla tankarna för hjärnan var sysselsatt med Tinas valpar och tik.

Söndagen var lugn och kall..tur att man har 5 "fyrbenta element" i sängen + allt hår som dom släpper..
Signe ligger gärna och trycker emot mig under täcket..mysig värre.

Husse var på taket och skottade ner massor med snö..har en hög på3 x 3 meter utanför köksfönstret..undrar vem som skall skotta bort den?? Har en aning om att det blir jag...

Tog mig i kragen och fyllde i anmälan till Lilla Stockholmsutställningen den 4 april..den heter annat nu men jag säger lilla sthlm.. samt ansökan om kennelnamn..


Dagens visdomsord: var tacksam för det du har...hälsa för både djur och människor. Det kan snabbt ändras!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0