Greta är inte riktigt pigg

Varit lite orolig sedan i fredags för Greta är inte sig riktigt lik..

Mammas lilla snuppa!

Lade märke till hennes sätt på fredag kväll då hon inte gick och mötte vår dotter
Sofie som kom och hälsade på.. Det är inte Greta alls.

Ok trött tänkte jag.. Hon hade haft diareé under dagen men åt med god aptit. Jag är
inte den som hetsar upp mig för lite dålig mage..absolut inte..

På lördagen var hon och de andra hundarna ute på långpromenad med husse..hon
skuttade och sprang som vanligt och magen var helt bra..låååånga fina kablar..
skönt men ändå..

Det var något som inte stämde med hennes sätt..slö o loj..tog temp och den var normal.
Tyckte att hon var lite xtra varm om nosen men ingen feber..

Blandade 1liter vatten, 1 msk socker, 1 tsk salt och lite bikarbonat för att se till att hon
fick i sig vätska.. Tack Rose-Marie för det receptet!!

Javisst kanske överkurs eftersom hon var bra i magen och ingen feber och åt men sådan
är jag. Behövde inte spruta in ngn vätska i munnen på henne..Greta drack med god aptit
detta äckliga vatten ( tyckte jag).

Chattade med hennes uppfödare Veronica Framell och diskuterade vad som kunde vara fel
för något var det. Magomvridning är ju något som jag fruktar men inte uppsvälld och hundarna
fårA LDRIG äta precis i anslutning till aktiviteter/promenader just på grund av detta.

Vi kom fram till att det antingen kunde vara reaktion av vaccinationen i onsdags och/eller
att hon fått i sig klorvatten från hundsimmet i torsdags.

Sofie och husse, ibland, gnäller för att Greta är så på..skuttar och sprallig och tar mycket
plats..men det är Greta och jag vill ha henne somhon är..fullt ös..medvetslös!!

Nu beter hon sig mer som våra andra spinonekompisar..LUGN !!! Men lugn det kommer att ändras.


Dagens visdomsord: om din hund/djur inte verkar vara friskt så ge noga akt på djuret så
det inte utvecklas till något mycket allvarligt.

Kommentarer
Postat av: Anki

Ing-britt jag tror att du inte behöver vara orolig, sprutan som hon fick kan ha en viss invärkan och klorvattnet också kanske. Men det är bra om du tittar till henne lite extra. Men jag förstår dig, är lika dan själv. Kram Anki.

2010-02-28 @ 17:42:27
Postat av: Rose-Marie med ESSingarna

Hoppas att Greta snart piggar på sig.



Rose-Marie med ESSingarna

2010-03-01 @ 15:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0