Bajs i påse?

Ni som läst mitt tidigare inlägg " Byxlös på promenad " vet att jag har mycket i fickorna på min hundpromenad..

Normalt har jag ett visst system med vad jag har i fickorna och på vilken plats..höger eller vänster.

Till höger har jag alltid hundpray ( dog defense typ tårgas) för jag är högerhänt och vid skarpt läge måste jag hitta den snabbt.. Capiche?

Jag har även hundgodis av samma anledning som spayen..jag är högerhänt.. samt 1-3 bajspåsar..

I vänster ficka har jag dom grejor som är lite mindre viktiga som cigaretter, mobil(har ju handsfree) samt ytterligare bajspåsar..

Ut på promenad nu på eftermiddagen..allt funkade bra..doggarna sprang lösa och i snön och hade det trevligt..naturligtvis blev det ju en kabel efter ett tag..duktig hundägare som jag är så plockade jag upp högen.

Det är ju så j-la kallt att ta av handskar för att plocka så naturligtvis sket jag i all knyta en knut på påsen..bara ner i fickan ..vilken ficka sen? Jo höger..dumt nog.

Traskade på..hundarna lösa. Det kom en cyklist farande..jag ropar in skocken och för snabbt resultat ylar jag:
Goooodis..alla kom som jehun!

Undrar var min dogtrainer Lena Carlsson skulle ha sagt om detta kommando? Det skall ju vara HIT..men Gooodis är väldigt effektivt och speciellt på eftermiddagen när deras magar knorrar (ej middag ännu).

In med näven i höger ficka för att utdela belöningen som jag skrikit om..vad f-n = blött och varmt om fingrar..

DET VAR DEN OKNUTNA BAJSPÅSEN !! Att jag aldrig lär mig? snabbt skall det gå och det får man lida för..

Ner med handen full av bajs i en snöhög..och då blev det ännu kallare..

Dagens visdomsord: Knyt alltid ihop bajspåsen med en knut !!

Kommentarer
Postat av: Rose

Oj ett gott skratt förlänger livet de har du gjort nu för mig med din gulliga bajspåse till godis.

Vilken grej men ändå typiskt för dig jag har inte svårt förstå att just du la skiten i fickan ler, men kallas de godis? Pust tur de var snö inte sommar kram Rose

2010-02-11 @ 18:17:35
URL: http://adestrompudeluppfodning.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja du ib vad ska man säga om detta. Men det är ju kul att glädja andra med ett skratt. Jag tycker att din vardag är fyllt mmed en massa roliga saker. Fortsätt med detta. Kram Anki.

2010-02-11 @ 18:51:19
Postat av: Tina

Den här var skitroligt!!! Fick mig att skratta så på en gång!!! Roligt att du delar med dig av din vardag!!!



Kram Tina

2010-02-11 @ 20:09:26
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0