Åka och handla

Ja så var det fredag igen..vad tiden flyger fram..snart är det midsommar och vi får åka
till vårt älskade sommarparadis Utvalnäs, utanför Gävle.

Vi bor i en söt liten stuga 4 m från vattnet..Berättar mer senare om den.

Jo det var detta med att handla..jag storhandlar inte utan handlar väl typ varannan dag mest för att jag har svårt att lista ut vad det ska bli för mat flera dagar i förväg.

Inköpslistan klar..koll vad man har hemma..lite chatt emellan..

Idag skall det bli orientalisk räkgryta a la Paula ( min granne) mumsigt värre.

Skor på och då började det hända saker!

Kajsa stod redan vid dörren, redo att tränga sig ut..joviss kissa måste jag ju innan jag går.

Under tiden blev 1 hund 2 vid dörren..Hilda stod där med..Tanterna Hilda och Kajsa brukar få åka med..
Vidga sina vyer som det heter..sedan om det är 500 m bort till Gränby skiter dom i,tror jag.

Läste i Anders Hallgrens bok att gamla hundar uppskattar att få följa med på små turer..

Försökte säga: matte skall handla ..ni får stanna..

Tänkte i min enfald packa bakluckan ( har en stor kombi ) med pantburkar..det finns massor..

Icke sade Nicke..det blev ej så för medans jag berättade att dom skulle stanna så utökades skaran med 3 till..

Problems! Jag skiljer sällan på mina hundar..fjantigt men sådan är jag..ingen skall få några favörer som dom andra ser..

Nu såg alla ifall bara tanterna fick följa..vad blir det då? Jo, hela byket fick följa med och pantburkarna vilar
fortfarande i förrådet..

Dagens visdomsord: skall du smita så planera i god tid och smyg ut tysssst!


Kommentarer
Postat av: Rose

Hallå bruden glömde du att fyrbenta hör allt smita iväg jo du det lyckas jag aldrig med alltid någon av dem som kollar ifall jag ändrar mig o inte tänker åka själv.



Men då fick alla sin lilla åktur idag o ingen blev ledsen eller besviken.



tur matte inte tar sig ut så tyst känns det som.



Kram R

2010-02-12 @ 17:14:29
URL: http://adestrompudeluppfodning.blogg.se/
Postat av: Mia

Hur häftigt är inte det här! Mina svärföräldrar bor i Harkskär!:)

Himla kul att läsa här! Jag länkar till Myrras blogg om det är ok?

2010-02-21 @ 13:56:44
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0