Kan man ha det så här bra??

Idag torsdag har jag upplevt många fina stunder..men det gör jag mest varje dag nuför tiden..

Sov bra..klev upp..no stress

Pratade med min 86-åriga mamma (ser ut som 70 och beter sig som 60). Ringer henne minst 1-2 ggr/dag för dels att kolla att hon mår bra och dels för att prata. Älskar min mamma. Kul att prata med henne för hon har "alla hästar hemma i stallet".

Ibland tänker jag, fast jag inte skall, hur kommer mitt liv bli när jag inte kan ringa henne?  Hoppas att hon håller sig frisk länge . Vill ej att hon skall leva länge till varje pris. Skulle jag kunna tänka mig aktiv dödshjälp? Skulle mamma be mig att avsluta hennes dagar om hon själv inte kan. Om hon ligger som ett paket. Skulle ej tveka...

Tunga frågor och beslut men jag vet min inställning till denna svåra fråga. Hoppas att jag aldrig behöver ta ställning.

Hennes största önskan är att gå och sussa på kvällen och aldrig vakna mer, när tiden är inne. Bäst för henne men chockartat för nära och kära.

Blev tunga tankar men dom kommer när allt går som på räls. Har haft en bra tid med: Gretas BIR, CK i påskas, förfrågan om att hjälpa till med ring o koppelträning i Vasaparken i maj, invald i Uppsala Kennelklubbs valberedning, inbjuden till Patricio Riveras disputation om juvertumör hos ESS tikar ( engelsk springer spaniel) Vi har bidragit med lite blod, rolig uppfödarkurs, friska hundar, underbar support med nära vänninor (ni vet vilka ni är).

Tänkt ofta idag..kan man ha det såhär bra? När kommer bakslag? Tacksam för varje dag med friska hundar. Hilda är dock 12 år fyllda.


Dagens visdomsord: Vakna och se varje dag som en gåva! Uppskatta det ni/du har! Lite skit i hörnen har ingen dött av! Skjut upp icke viktiga saker till annan dag. Njuut!

Kommentarer
Postat av: Mia

Svåra frågor och sånt man så småningom ställs inför. Mina föräldrar är 81 resp 79 och än så länge i bra form men saker kan ändras fort...

2010-04-18 @ 13:40:56
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0