Kan någon göra slut på mina plågor?

Nu börjar jag verkligen lessna på min situation med foten..

Gått eller snarare rullat gipsad sedan den 27/4. Redan 2 nätter efter
gipsningen fick jag ju åka akut och göra om det. Kändes som foten skulle
spricka.Du vet, precis som en korv som kokas för hårt.

Ok fixade det men eländet är inte slut i.o.m detta. Det har varit hanska psykiskt
påfrestande att inte junna göra det man är vad vid..bara så enkla saker som
hushållssysslor..vistt laga mat har jag gjort men det frestar på att sitta och hänga
med foten..

Svullnar..

Hör själv hur jag låter man kan inte låta bli..försöker att inte prata om det men det
är enklare att skriva av sig..då kan vem som helst välja att läsa mitt gnäll eller låta
bli..bra va?

I onsdags den 26/5 pratade jag med 1177 och berättade att min ogipsade fot börjat
värka som 17 dagen innan. Det var så pass att jag knappt kunde sova.

Började fundera på en ev stressfraktur. Hade det för 2-3 år sedan i höger foten.
Har det hänt igen??

Tankarna surrade och på rekomendation av 1177 så åkte jag till Närakuten. Träffade en
suveränt duktig ortoped..han trodde jag hade rätt = stressfraktur..
Efter ca 8 plåtar så konstaterades ..ingen stressfraktur men absolut benhinneinflammation.

Tänk om jag hade haft rätt då hade jag varit gipsad i båda underbenen..

Det hade varit tjusigt värre !!!

Igår fredag fick jag åka med bror Mats till en släktings begravning i Stockholm. Bökigt
värre men jag var bara tvungen att åka med.. det får jag sota för idag...

Eftersom jag knappt kan stödja på någon fot fast jag måste så har det hela blivit värre....

Måste ju ta mig till toa mm..Somnade kl 01.00 och vaknat av o till hela natten..tog
2 Alvedon...starkare piller klara jag ej av,,blir helsnurrig och yr av dom..så det får vara..

Sitter o tittar på dammråttor och skitiga fönster..mannen är lite trög på den fronten.

Han går ut med hundar och annat med för den delen men fönster och dammasuga lika
ofta som jag är det sämre med.. Han skall vara min handler på Österbybruks underbara
hundutställning imorgon söndag den30/5. spinonen  Greta skall ställas ut.

Planerat sedan länge..hoppas det blir soligt och fint och att det finns handikapptoa..

Visst det är inte hela världen men svårt att koppla av..så blir jag ju så gråtmild när det
värker i bultar i hela foten upp till vaden..

Imorse önskade jag att någon kunde ge mig en insomningsspruta..

Nervös över semestern i stugan..där måste jag kunna gå..knaggligt och utedass men vårt
paradis på jorden. Hyrt den sedan 1985 varje sommar. Vi och hundarna åker på midsommar-
afton och stannar i 1 månad..

Måsar, havet 4 m utanför knuten, båtar, bryggan, god fisk och trevliga vänner..

Kan det  bli bättre.

Bif en bild på utsikten från förstukvisten så ni förstår...


Dagens visdomsord: Se framåt och försök bit ihop.
Det finns en guldkant även om man inte der den så tydligt
                           .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0